سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

آموزش شناختن عسل بدل از اصل

نحوه تشخیص عسل طبیعی از غیرطبیعی

امروزه آنقدر مواد غیرطبیعی و شیمیایی در غذاهایمان یافت میشود که جای آن عسل طبیعی پرخاصیت قدیمی را نیز عسل های مصنوعی و بدل گرفته است، بطوریکه قبلا اینگونه عسل ها با شیره ی مصنوعی به زبنورها خورانده و تهیه میشد، اما امروزه حتی در برخی موارد اینکار نیز صورت نمیگیرد و در کارخانه ها با اضافه کردن اسانس عسل و افزودنی های دیگر عسل های مصنوعی تولید میشود که ارزش آن بسیار کمتر از عسلی است که توسط زنبور تولید میشود.گفتنی است که نظر اکثر زنبورداران بر این است که امکان یافتن عسل کاملا طبیعی خیلی سخت است ولی در برخی موارد از شیره ی کمتری استفاده میشود و بیشتر زنبور از عصاره و عطر و بوی گلها و گیاهان استفاده میکند چنین عسلی را میتوان تقریبا طبیعی نامید. عسلی میتواند صد در صد طبیعی باشد و مطمئن باشید که طبیعی است که یا خودتان از دل طبیعت بدست آورده باشید یا از یک آدم بسیار مطمئن تهیه کرده باشید. عسلی که طبیعی باشد همیشه در یک حالت باقی می ماند و حتی در یخچال نیز یخ نمیزند. رنگ عسل به هیچ عنوان نمیتواند ملاکی برای طبیعی بودن آن باشد چرا که در برخی موارد زنبور از گیاهان و گل های تیره برای تولید شهد استفاده میکند و در برخی مناطق زنبور از گل های کم رنگ تر و ملایم تر استفاده میکند لذا نمیتوان رنگ عسل را دلیلی بر اصل یا بدل بودن آن تلقی کرد. دقت داشته باشید که یک عسل طبیعی به سختی در آب سرد حل میشود و با ریختن آن در آب سرد و هم نزدن آن نمیتواند به مرور زمان در آن حل شود. عسل طبیعی دارای طعم ویژه ای است به طوریکه که کاملا قابل تشخیص است این نوع عسل چون از گیاهان و گل های طبیعی تهیه شده است طعم و مزه ای شیرین همراه با مزه خاص گیاهی دارد.بوی عسل طبیعی نیز با عسل های مصنوعی کاملا متفاوت است و اصولا با باز کردن درب آن بوی عسل به راحتی قابل حس است در حالیکه عسل مصنوعی دارای بوی خفیف تر و و ضعیف تری میباشد. عسلی که در تهیه ی آن از شیره و آب و شکر استفاده شده باشد به راحتی قابل تشخیص است به طوریکه ذره های ریز شکر در داخل عسل نمایان هست و با اندکی دقت میتوان به غیر طبیعی بودن آن پی برد. اگرچنانچه با یک قاشق اندکی عسل طبیعی برداشته و با ارتفاعی چند سانتی داخل ظرفی بریزید میبینید که تا نازک شدن کامل عسل همچون نخی بسیار نازک پاره نمیشود و به همان شکل روان به ظرف میریزد در حالیکه عسل غیر طبیعی بعد از مدت کمی به صورت تکه تکه به ظرف میریزد. با این نکات ذکر شده میتوانید اندکی به اصل یا غیر اصل بودن عسل واقف شوید.

خواص ضد سکته این ماده غذایی

برای پیشگیری از سکته سیر بخورید!

یکی از مهمترین خوراکی هایی که در پیشگیری از سکته تاثیر بسیار زیادی دارد سیر میباشد چراکه سیر خاصیت رقیق کنندگی خون و خاصیت ضد لختگی دارد و همین امر کافیست تا در پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی نقش بسزایی داشته باشد. همانطور که در مقالات قبلی علت سکته های قلبی و مغزی را توضیح دادیم اینگونه حملات با افزایش فشار خون و لخته شدن خون در قسمتی از رگ و پاره شدن رگ و توقف خونرسانی به ماهیچه قلب یا قسمتی از مغز صورت میگیرد که به این ترتیب سکته قلبی یا سکته مغزی اتفاق می افتد، پس هرچه خون رقیق تر و بدون لختگی باشد احتمال بروز حملات سکته نیز کمتر می شود. مصرف سیر بصورت خام توسط متخصصین تغذیه به شدت توصیه شده است ولی مصرف آن چند هفته قبل و بعد از عمل جراحی توصیه نمیشود چراکه از انعقاد خون جلوگیری به عمل می آورد و احتمال خونریزی و عدم قطع شدن آن بیشتر میشود. همچنین سیر با تنظیم کردن چربی خون و کاهش دادن کلسترول بد خون نقش مهمی را در جلوگیری از سکته های مغزی ایفا میکند، خوردن سیر باعث خونرسانی بهتر و سریعتر به مغز میشود و در بهبود عملکرد آن تاثیر زیادی دارد.درست است که سیر اندکی باعث بوی بد دهان میشود و اندکی ممکن است آزار دهنده باشد ولی میتوانید آن را به صورت شبانه مصرف کنید یا بعد از مصرف آن از آدامس یا خوشبو کننده دهان استفاده کنید.

علل اصلی سکته های قلبی


علل اصلی سکته های قلبی

چرا سکته(قلبی و مغری) رخ میدهد؟

در اصطلاح وقتی یکی از رگ ها و جریانات متصل به مغر یا قلب طی فرآیندی مسدود میشود و جریان خونرسانی به بافت مغز یا قلب متوقف میشود فرد دچار سکته مغری یا قلبی میشود. اما اینکه چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ ما در این مطلب به بیان آن میپردازیم.

چرا سکته(قلبی و مغری) رخ میدهد؟

اکثرا افرادی که دارای فشار خون بالا یا فشار عصبی هستند مستعد وقوع چنین سکته هایی هستند یعنی به طور عامیانه وقتی شخصی به طور لحظه ای فشار خونش بالا میرود و از قبل زمینه لخته شدن خون یا پرچرب بودن خون را دارد خون به سرعت در رگ های بدن پمپاژ میشود و به علت لختگی و مسدود شدن آنی یکی از رگ های متصل به قلب یا مغز، رگ پاره میشود و جریان خونرسانی به قسمتی از مغز یا قلب مسدود میشود و در آن لحظه سکته رخ میدهد. اغلب در سکته های قلبی و مغزی احتمال مرگ بالاست در صورتی که یکی از رگ های مهم و اصلی بدن مسدود شده باشد و در غیر اینصورت احتمال لمس شدن کل یا قسمتی از بدن وجود دارد.

همانطور که علت سکته را دانستید به زبان ساده دو عامل مهم فشار خون و لخته شدن خون یا کلسترول بالای خون عامل اصلی آن میباشد لذا میتوان با رعایت برخی نکات بسیار ساده از بروز آن پیشگیری کرد،درمان سکته پس از بروز تقریبا سخت و طاقت فرساست و بازگشت بیمار به حالت اولیه اندکی سخت است پس چه بهتر که از همین الان دست به کار شوید و روش زندگی خود را تغییر دهید تا از بروز این بیماری خطرناک جلوگیری کنید. ابتدا اندکی استایل زندگی خود را تغییر دهید چنانچه ورزش نمیکنید و یا فعالیت بدنی کمتری دارید تصمیم بگیرید که روزانه حداقل ۱۵ دقیقه وقت خود را به ورزش کردن اختصاص دهید.سپس چنانچه از دخانیات یا مشروبات الکلی استفاده میکنید تصمیم بگیرید که از این لحظه آنها را ترک کنید چرا که یکی از مهمترین علل بروز سکته های قلبی و مغزی هستند.سوم مسئله تغذیه را جدی بگیرید از خوردن غذاهای پرچرب و کلسترول بالا و روغن های جامد به شدت پرهیز کنید، استفاده از غذاهای فست فود را به حداقل برسانید، از مصرف خوراکی های شیرین و پرنمک که باعث افزایش فشار خون میشوند خودداری کنید.مصرف سبزیجات،میوه ها و غذاهای دریایی را فراموش نکنید. رعایت همین سه نکته ی ساده و قابل فهم برای پیشگیری از سکته، کفایت میکند. همیشه در ذهن خود داشته باشید که برای پیشگیری از سکته سه عامل ورزش،عدم مصرف دخانیات و تغذیه مناسب در رده های اول قرار دارند و با رعایت این نکات میتوانید به کلی خود را در برابر بروز حملات سکته بیمه کنید.

خواص بینظیر سرکه ی سیب

از خواص سرکه سیب چه میدانید؟

سرکه یکی از افزودنی های بسیار خوشمزه و پرخاصیت است که انواع مختلفی دارد همچون سرکه انگور،سرکه سیب،سرکه خرما،سرکه کیوی و… در این میان سرکه سیب دارای خواص منحصر بفردی است که در زیر برخی از آنها را ذکر میکنیم:

* استفاده از سرکه سیب بصورت روزانه همراه با آب ولرم و بصورت ناشتا میتواند در درمان چاقی و چربی زدایی به بدن کمک زیادی بکند.

* مصرف آن به همراه غذا میتواند به هضم سریع غذا توسط معده کمک کند.

* سرکه سیب در تنظیم قند خون به بدن کمک شایانی میکند.

* خاصیت سم زدایی آن بخصوص برای کلیه ها بینظیر است.

* مالیدن این خوراکی بر روی دندانها تاثیر بسزایی در رفع لکه ها و جرم های دندان دارد.

* قرار دادن قسمتی از بدن به مدت ده دقیقه در سرکه سیب که دچار آفتاب سوختگی شده است در رفع سریع آن مفید و موثر است.

* مصرف این نوع سرکه برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

* برای افرادی که ار سوءهاضمه رنج میبرند مصرف یک قاشق عذا خوری سرکه سیب به همراه غذا توصیه میشود.

* استفاده از سرکه سیب در درمان بیماری نقرص بسیار مفید است.

* برای افرادی که از فشار خون رنج میبرند مفید است.

* استفاده از آن برای رفع سکسکه مفید است.

* چنانچه زیاد احساس خستگی میکنید حتما سرکه سیب مصرف کنید برای رفع آن بسیار مفید است.

* مصرف آن جهت رفع گرفتگی بینی مفید است.

* شستن صورت با مخلوط سرکه سیب و آب تاثیر زیادی در شفافیت و زیبایی آن دارد.

* ماساژ دادن دست و پای متورم در مخلوط آب گرم با سرکه سیب در رفع آن کمک زیادی میکند.

* استفاده از سرکه سیب بعد از شامپو زدن به اندازه چند قطره برای موی سر باعث درخشندگی و زیبایی آن خواهد شد.

اندر فواید فلفل خام تند

اندر فواید فلفل خام تند

خواص بینظیر فلفل تند

خواص بینظیر فلفل تند

فلفل تند خواص بسیار زیاد و البته منحصر بفردی دارد ممکن است شما نیز تا بحال موفق به خوردن این خوراکی تلخ نشده اید ولی طعم تلخ و تند آن یک طرف و خواص بینظیر آن یک طرف، پیشنهاد میکنیم گهگاهی کنار غذا یک عدد فلفل سبز تند نیز مصرف کنید به این دلایل:

– برای درمان گرفتگی عضلات بسیار مفید است.

– در درمان و رفع لختگی خون بسیار موثر است.

– یک پاک کننده قوی برای ریه ها میباشد.

– برای تسکین دردهای بدن بسیار موثر است.

– خواص ضد سرطانی بینظیری دارد.

– برای جلوگیری از بیماری برونشیت مفید است.

– خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی برای بدن دارد.

– در درمان سرماخوردگی و بیماری های عفونی به بدن کمک زیادی میکند.

– یک خلط آور قوی است و برای درمان التهاب گلو و سینه مفید است.

– خاصیت پیشگیری کننده از سکته های قلبی دارد.

– برای افزایش قدرت ایمنی بدن مفید است.

سوءهاضمه چیست؟

اختلالات دستگاه گوارش همچون سوءهاضمه، علل و درمان آن

در اصطلاح عمومی وقتی کسی معده اش درد می کند یا در هضم غذا به مشکل برمیخورد میگویند سوء هاضمه دارد که البته صحیح هم هست، سوء هاضمه همانطور که از نامش پیداست نوعی احساس ناراحتی در شکم یا قفسه سینه چند دقیقه پس از خوردن و آشامیدن است که اغلب قابل درمان و پیشگیری است.

علت بروز سوء هاضمه چیست؟

فشار عصبی و ناراحتی های عصبی بخصوص هنگام خوردن غذا، استفاده از دخانیات همچون سیگار و قلیان، مصرف غذاهای تاریخ مصرف گذشته و غذاهای خام و خوب پخته نشده،استفاده از غذاهای پرچرب، عدم جویدن مناسب غذا، مصرف مشروبات الکلی، استفاده از قرص ها بصورت ناشتا بخصوص هنگام صبح میتوانند دلایلی بر بروز سوءهاضمه و مشکلات گوارشی باشند البته به طور دقیق نمی توان گفت این عوامل علت سوءهاضمه است ولی در بروز مشکلات گوارشی تاثیر زیادی میگذارند.

اختلالات دستگاه گوارش همچون سوءهاضمه، علل و درمان آن

علامت های شایع بروز سوء هاضمه

احساس سوزش در معده

حالت تهوع خفیف

نفخ شکم

ترش کردن

احساس پر بودن معده با کمترین میزان مصرف غذا

دردهایی در بخش فوقانی شکم

چگونه از سوءهاضمه پیشگیری کنیم؟

* از مصرف سیگار و قلیان و سایر دخانیات خودداری کنید.

* از مصرف مشروبات الکلی شدیدا پرهیز کنید.

* سعی کنید هنگامی که آرامش دارید به خوردن غذا بپردازید و در حین غذاخوردن از ناراحتی های عصبی خودداری کنید.

* از مصرف خوراکی هایی که معده تان نمیتواند آنها را به خوبی هضم کند خودداری کنید.

* هنگام خوردن غذا عجله نکنید و با آرامش لقمه را خوب بجوید.

* به صورت ناشتا از قرص و دارو استفاده نکنید.

عوامی که باعث تشدید سوءهاضمه میشوند

۱- استرس بیش از حد

۲- مصرف مشروبات الکلی

۳- استعمال دخانیات

۴- فعالیت بدنی زیاد یا خستگی مفرط

۵- مصرف برخی قرص ها و داروهای مضر برای معده

روش های درمان سوءهاضمه

درمان سوء هاضمه زمانی ممکن است که شما تمامی نکات زیر را در کنار هم رعایت کنید و به مرور زمان تغییرات مثبت در حالات خود را مشاهده کنید.

* بلافاصله پس از مصرف غذا از ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.

* از بحث و جدل، ناراحتی، خشم و عصبانیت به هنگام غذا خوردن پرهیز کنید.

* به پزشک متخصص مراجعه کنید که در صورت تشخیص داروهای متناسب با آن را تجویز کنند. برای مثال برای ناراحتی های خفیف معده میتوان از داروهای کنترل و ضد اسید استفاده کرد یا برای ناراحتی های مزمن داروهایی مانند مسدود کننده اچ۲ یا برخی داروهای آرامش بخش میتوان با تجویز پزشک متخصص استفاده کرد. از مصرف خودسرانه هرگونه دارو پرهیز کنید.

* از کارهایی مثل آدامس جویدن که باعث رفتن هوا به معده میشوند پرهیز کنید.

* هر غذایی که باعث ناراحتی معده تان میشود از مصرف مجدد آن خودداری کنید.

::نکات مهم::

** ممکن است علت ناراحتی معده از سایر بیماری های معده و یا وجود علائم خطرناک همچون تومورهای خوش خیم و بدخیم باشد که بایستی پزشک متخصص سوء هاضمه را با سایر ناراحتی های دستگاه گوارش تشخیص دهد لذا برای تسریع درمان حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و علایم ناراحتی خود را به دقت به آنها شرح دهید.

** درصورتی که سوءهاضمه شما با حالت تهوع شدید، استفراغ، کاهش وزن محسوس، درد شدید در ناحیه شکم، حالت سیاهی و قیری رنگ مدفوع، تعریق و تب همراه باشد حتما در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

** با رعایت نکات بالا میتوان علایم را به طرز محسوسی کاهش داد و روند درمان بیماری را طی نمود.

 

دلنوشته درباره زیبایی های خلقت خدا


زیبا می نگرم آنچنان که زیبا بخشیده ای زیبایی ها را، مگر میشود چشمان به این زیبایی و پرنظمی داشت و زیبا ننگریست؟ از کدامین مخلوقت بگویم که سرتا پا زیبایی و نظم و آراستگی نباشد؟ حال زیبا می نگرم به خالقم.. تو چقدر زیبایی که مخلوقاتت را اینقدر زیبا آفریده ای؛ زیبایی های تو پایان ناپذیر است کافیست اندکی زیبا بنگرم اندکی تفکر کنم.. نامت نیز آرامش بخش است، آرامشی که گاه در نوشته ها موج میزند..نوشته ها که چه بگویم.. دل است؛ دل که آرام باشد نوشته ها نیز آرام خواهند بود و تنها نام تو این دل را آرام میکند و بس.. نامت هم مثل مخلوقاتت زیباست؛ پستی ها بلندی ها، اوج ها و فرودها، رفتن ها و آمدن ها، تاریکی ها و روشنی ها همه نشان از تو دارند، نشان از زیبایی تو، نشان از بی همتایی تو.. قدری میخواهم از تو بگویم ولی قلمم عاجز از توصیف توست.. گاه با خود می گویم تو که نیاز به توصیف نداری.. همه جا و همه چیز وصف و توصیف توست.. تو خود زیبایی.. کافیست با دیده ی زیبا بنگرم.. کافیست من نیز زیبا باشم تا بتوانم به تو بنگرم… اندکی سکوت میکنم تا در آرامش به تو فکر کنم.. به زیبایی های تو.. به حکمت تو.. به کمک های تو.. دلم اندکی آرامش میخواهد چه آرامشی بهتر از آن است که در سکوت شب فکر و ذهن را اندکی درگیر تو کرد.. با تو سخن گفت؛ تویی که به این بزرگی هستی و آنچنان بزرگواری که به سخنان تمام بنده هایت گوش میکنی و همه جا بیادشان هستی.. میخواهم زیبا فکر کنم.. زیبا بنگرم.. ببینم زیبایی هایت را تا آرام بگیرم..

نویسنده این نوشته: خواننده محمدحیدری با تخلص عرفان