سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

علل اصلی سکته های قلبی


علل اصلی سکته های قلبی

چرا سکته(قلبی و مغری) رخ میدهد؟

در اصطلاح وقتی یکی از رگ ها و جریانات متصل به مغر یا قلب طی فرآیندی مسدود میشود و جریان خونرسانی به بافت مغز یا قلب متوقف میشود فرد دچار سکته مغری یا قلبی میشود. اما اینکه چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ ما در این مطلب به بیان آن میپردازیم.

چرا سکته(قلبی و مغری) رخ میدهد؟

اکثرا افرادی که دارای فشار خون بالا یا فشار عصبی هستند مستعد وقوع چنین سکته هایی هستند یعنی به طور عامیانه وقتی شخصی به طور لحظه ای فشار خونش بالا میرود و از قبل زمینه لخته شدن خون یا پرچرب بودن خون را دارد خون به سرعت در رگ های بدن پمپاژ میشود و به علت لختگی و مسدود شدن آنی یکی از رگ های متصل به قلب یا مغز، رگ پاره میشود و جریان خونرسانی به قسمتی از مغز یا قلب مسدود میشود و در آن لحظه سکته رخ میدهد. اغلب در سکته های قلبی و مغزی احتمال مرگ بالاست در صورتی که یکی از رگ های مهم و اصلی بدن مسدود شده باشد و در غیر اینصورت احتمال لمس شدن کل یا قسمتی از بدن وجود دارد.

همانطور که علت سکته را دانستید به زبان ساده دو عامل مهم فشار خون و لخته شدن خون یا کلسترول بالای خون عامل اصلی آن میباشد لذا میتوان با رعایت برخی نکات بسیار ساده از بروز آن پیشگیری کرد،درمان سکته پس از بروز تقریبا سخت و طاقت فرساست و بازگشت بیمار به حالت اولیه اندکی سخت است پس چه بهتر که از همین الان دست به کار شوید و روش زندگی خود را تغییر دهید تا از بروز این بیماری خطرناک جلوگیری کنید. ابتدا اندکی استایل زندگی خود را تغییر دهید چنانچه ورزش نمیکنید و یا فعالیت بدنی کمتری دارید تصمیم بگیرید که روزانه حداقل ۱۵ دقیقه وقت خود را به ورزش کردن اختصاص دهید.سپس چنانچه از دخانیات یا مشروبات الکلی استفاده میکنید تصمیم بگیرید که از این لحظه آنها را ترک کنید چرا که یکی از مهمترین علل بروز سکته های قلبی و مغزی هستند.سوم مسئله تغذیه را جدی بگیرید از خوردن غذاهای پرچرب و کلسترول بالا و روغن های جامد به شدت پرهیز کنید، استفاده از غذاهای فست فود را به حداقل برسانید، از مصرف خوراکی های شیرین و پرنمک که باعث افزایش فشار خون میشوند خودداری کنید.مصرف سبزیجات،میوه ها و غذاهای دریایی را فراموش نکنید. رعایت همین سه نکته ی ساده و قابل فهم برای پیشگیری از سکته، کفایت میکند. همیشه در ذهن خود داشته باشید که برای پیشگیری از سکته سه عامل ورزش،عدم مصرف دخانیات و تغذیه مناسب در رده های اول قرار دارند و با رعایت این نکات میتوانید به کلی خود را در برابر بروز حملات سکته بیمه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.