سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

غذاهای فست فودی چاق میکنند؟

چرا غذاهای فست فودی چاق میکنند؟

علت اینکه غذاهای فست فودی باعث چاقی میشوند کالری بسیار زیاد و بیش از حد در آنهاست؛ همانطور که میدانید دریافت کالری اضافی توسط بدن و نسوزاندن آن باعث ذخیره سازی آن به شکل چربی میشود و در نهایت منجر به چاقی و اضافه وزن میشود.برای مثال یک عدد سوسیس معمولی دارای ۲۷۰ کیوکالری انرژی میباشد که کالری آن چهار برابر یک لیوان آب هویج است! یعنی کالری که شما از یک عدد سوسیس دریافت میکنید مساوی با کالریست که از ۴ لیوان آب هویج دریافت میکنید، حال فرض کنید این غذا پیتزا باشد و درکنار آن پنیر پرچرب پیتزا که سرشار از کالری است به آن اضافه شده باشد و در کنار آن از سس و مخلفات دیگر استفاده میکنید؛ اکنون ببینید با خوردن یک عدد پیتزا چقدر کالری اضافه دریافت کرده اید که سوزاندن آن تقریبا غیر ممکن است مگر اینکه چندین ساعت پیاده روی داشته باشید! پس همانطور که اشاره شد غذاهای فست فودی همچون سوسیس،همبرگر،کوکتل،کالباس و.. دارای مقادیر زیادی انرژی میباشند و روند چاقی را بسیار تندتر میکنند لذا جهت جلوگیری از اضافه وزن، حدالامکان از خوردن مکرر این نوع خوراکی ها اجتناب کنید، یا پس از خوردن آنها یک یا دو ساعت پیاده روی تند داشته باشید تا کالری های دریافتی توسط بدن سوزانده شوند.

منبع: www.yourfun.ir

تحصیل در پیام نور سخت است؟

درس خواندن در پیام نور سخت است؟

بر خلاف باور خیلی ها که فکر میکنند درس خواندن در دانشگاه پیام نور سخت است؛ زیاد هم این چنین نیست چرا که پیام نور مزیت های زیادی دارد و در برخی وضعیت ها حتی درس خواندن در پیام نور راحت تر است! میگویید چرا؟ اول اینکه کلاس های دانشگاه پیام نور اختیاری است، در حالیکه کلاس های آزاد و سراسری اجباری؛ حال شما بایستی روزانه حداقل ۶ ساعت صرف رفتن به دانشگاه و حضور در کلاس ها کنید؛ اکنون پیشنهاد ما این است که به جای ۶ ساعت، روزانه فقط ۳ ساعت وقت خود را برای مطالعه اختصاص دهید و بقیه وقت خود را صرف کارهای دیگر بکنید. دوم اینکه رشته های مهندسی و رشته هایی که دارای حلیات هستند و نیاز به حضور در کلاس دارند در دانشگاه پیام نور اندکی سخت است ولی رشته هایی همچون مدیریت، حقوق، الهیات و.. که بیشتر حفظیات هستند و نیاز چندانی به کلاس ندارند در پیام نور بسیار راحت تر هستند. مزیت دیگر دانشگاه پیام نور تستی بودن سوالات آن است یعنی شما تنها با یک بار مطالعه ی اجمالی کتاب میتوانید اکثر تست ها را به درستی جواب دهید. سوم آزادی عمل است بطوریکه شما در کنار درس خواندن در دانشگاه پیام نور میتوانید کار کنید و به تفریحات خود بپردازید. شما حتی با حضور نداشتن در کلاس ها نیز میتوانید بهترین عملکرد را در پیام نور داشته باشید،لذا چنانچه شاغل هستید و نمیتوانید در کلاس های دانشگاه حضور یابید پیام نور بهترین گزینه است.

متاسفانه اکثر دانشجویان پیام نور عادت به مطالعه شب امتحانی دارند و کل ترم را به تفریح و خوشگذرانی میپردازند و امتحانات که فرا میرسد استرس تمام وجود آنها را فرا میگرد و از این بابت فکر میکنند درس خواندن در پیام نور سخت است؛ ولی چنانچه طول ترم مطالعاتی هر چند جزئی داشته باشند مطمئنا از استرس شب امتحان کاسته میشود و همچنین با کارایی و عملکرد بهتر و آمادگی بیشتری در جلسه امتحان حاضر خواهند شد. لذا اگر شما نیز میخواهید شروع به تحصیل در دانشگاه پیام نور بکنید زیاد نگران این مسئله نباشید و برخلاف باور عموم، کار خود را آغاز کنید و بدانید اگر شما نصف وقتی را که در دانشگاه های دیگر میگذرانید را در دانشگاه پیام نور صرف کنید حتی نتایج بهتری نیز کسب خواهید کرد.

راه های غلبه بر استرس کنکور

منبع: www.yourfun.ir



نکات جالب برای قلیان کشها!

پیشنهاداتی جالب برای قلیان کشها!

همانطور که بارها در مقالات قبلی از مضرات قلیان گفتیم و راه های ترک قلیان را بازگو کردیم، ولی چنانچه شما همچنان علاقه مند به کشیدن قلیان هستید با رعایت برخی نکات، مضرات آن را کاهش دهید:

– اول اینکه از زغال کاملا سرخ استفاده کنید چراکه زغالی که کامل سرخ نشده است گاز So2 زیادی تولید میکند که هم سرطان زا بوده و هم باعث سر درد، حالت تهوع، سرگیجه و.. میشود.

– دوم اینکه دود را در ریه های خود نگه ندارید سعی کنید با زدن پوک، بلافاصله دود را به طور کامل از ریه های خود خارج کنید. سعی کنید پک های کوتاه بزنید و بین پوک ها فاصله چند ثانیه ای داشته باشید.

– همیشه سعی کنید از مرغوب ترین و تازه ترین تنباکو ها استفاده کنید.

– آب آن را مرتب تعویض کنید.

– هرچند وقت یکبار شلنک آن را بشویید و همیشه از سرقلیان های مجزا و یکبارمصرف استفاده کنید.

– بصورت ناشتا قلیان نکشید.

– بعد از استعمال قلیان نباید فعالیت بدنی زیادی داشته باشید چرا که باعث سردرد و سرگیجه میشود.

– چنانچه تنباکوی قلیان سوخت، بایستی بلافاصله کشیدن قلیان را متوقف کنید چراکه بیشتر مواد سمی را به ریه های خود وارد خواهید کرد.

– دفعات قلیان کشیدن خود را کاهش دهید و اجازه دهید حداقل ۲۴ ساعت از آخرین استعمال گذشته باشد.

– تنباکو بعد از ۱۵ دقیقه مرغوبیت خود را از دست میدهد، لذا از مصرف طولانی مدت آن پرهیز کنید.

– از اضافه نشدن اشیاء بیرونی همچون چوب،پلاستیک،قند و.. به تنباکو قلیان مطمئن شوید و در صورت مشاهده، بلافاصله قلیان کشیدن را متوقف کنید.

– تنباکوهای قاچاقی و نامعتبر نخرید.

– از حلقه درآوردن پرهیز کنید چراکه در حین حلقه درآوردن دود با سرعت کمتری از ریه های شما خارج شود و آسیب بیشتری میزند.

– به همراه قلیان نوشیدنی های گرم مصرف کنید.

– از زغال طبیعی برای قلیان استفاده کنید، زغال های آماده ممکن است مونو اکسید بیشتری تولید کنند.

* هر دو قلیان خونسار و میوه ای ضرر دارند و اینکه عده ای معتقدند خونسار ضرر کمتری دارد زیاد درست نیست. چرا که در خونسار زغال در تماس مستقیم با تنباکو هست ولی در میوه ای از زرورق استفاده میشود لذا هر برای سلامتی مضر هستند.

منبع: www.yourfun.ir

سرگرمی هایی که در خانه میتوان انجام داد

کارهایی برای سرگرمی که در خانه میتوان انجام داد

محیط خانه میتواند بهترین سرگرمی ها را برای افراد در پی داشته باشد، مطمئنا بیشتر افرادی که دوست دارند از تنهایی خود لذت ببرند در کنار گردش و تفریح بیرون از خانه، علاقه ی زیادی به وقت گذرانی مفید در خانه دارند، در این مطلب به بعضی سرگرمی های خانگی اشاره میکنیم:

– چنانچه به گل و گیاه علاقه مند هستید و در خانه خود حیاط دارید یک باغچه کوچک به خود اختصاص دهید و گل های مورد علاقه خود را پرورش دهید و همه روزه به آنها سرکشیده،آبیاری کرده و از طبیعت زیبای آنها لذت ببرید یا درصورتیکه حیاط ندارید با چند گلدان زیبا و شیک در اتاق خود، گلهای زینتی مورد علاقه خود را پرورش دهید.

– چنانچه دوستدار طبیعت دریایی هستید میتوانید یک آکواریوم شیک و منظم در اتاق خود طعبیه کنید و به پرورش ماهی های زینتی بپردازید و از دیدن آنها لذت ببرید.

– تلویزون مهمترین سرگرمی خانگیست، وقت بگذارید یک فیلم سینمایی یا مستند را از اول تا آخر ببینید مطمئنا لذت خواهید برد و وقت زیادی برای آن صرف خواهید کرد.

– چنانچه رایانه یا تبلت در خانه دارید، گشت و گذاری در اینترنت بزنید و به سایت های مفید و سرگرم کننده مراجعه کنید.

– گیم بازی کنید، البته در حد معمولی؛ مطمئنا رایانه یا موبایل بهترین گزینه برای اینکار است، تصمیم بگیرید تمام مراحل یک بازی را تا آخر پشت سر بگذارید.

– مطالعه کنید، یک کتاب بخرید یا کتاب مورد علاقه خود را بر روی موبایل نصب کنید و روزانه نیم ساعت برای مطالعه آن اختصاص دهید.

– ورزش کنید؛ نرمش ملایم در خانه علاوه بر تضمین سلامتی بدن باعث تقویت روحیه تان خواهد شد.

– غذا بپزید، غذای مورد علاقه خود را با صبر و حوصله درست کنید و در جمع خانواده میل کنید.

– وبلاگ یا وبسایت بزنید؛ مطالبی که در ذهن دارید را بعنوان نوشته های روزانه در دنیای اینترنت منتشر کنید.

– قدم بزنید، چنانچه حیاط دارید میتوانید لذت قدم زدن در حیاط خانه حس کنید.

– برنامه هایی مفید برای بیرون رفتن و در کنار دوستان بودن تنظیم کنید.

– اتاق خود را تمیز کنید، دکوراسیون خود را اندکی تغییر دهید و حس تازه بودن را تجربه کنید.

– با اعضای خانواده تفریح داشته باشید، مطمئنا تماشای یک فیلم، یا بازی مینچ،شطرنج و.. با اعضای خانواده حس و حال خوبی به شما خواهد داد.

– اندکی از وقت خود را برای مثبت اندیشی اختصاص دهید و اتفاقات زیبا و خاطره انگیز زندگی خود را به یاد آورید.

– از جامعه مجازی اینترنت استفاده کنید و با دوستان خود در ارتباط باشید.

– آلبوم عکس های قدیمی خود را مرور کنید.

– حمام بروید، شستشو و نظافت کنید، ناخن های خود را کوتاه کنید و از تمیز بودن خود احساس شادابی کنید.

– با پدر و مادر خود حرف بزنید، درد و دل کنید و به حرف های انها گوش بسپارید.

– چنانچه اتفاق تلخی به یادتان آمده، یا فکری ذهنتان را مشغول کرده، یکجا ننشینید، سریع خود را مشغول کاری کنید به جمع خانواده بروید تا فکرتان آزاد شود.

– گوشی خود را بردارید و با پیامک و یا تماسی با عزیزان و اقوام و دوستان، دل آنها و خود را شاد کنید.

– برنامه تفریحی قابل اجرا برای آخر هفته تنظیم کنید، جاهایی که تابحال نرفته اید را تجربه کنید.

– چطور است یک بستنی خانگی درست کنید و تا وقت آماده شدن خود را مشغول کرده و در کنار تماشای تلویزیون از خوردن آن لذت ببرید.

– کارهای بجا مانده ای که قبلا حوصله انجام آن را نداشته اید با دقت و حوصله انجام دهید.

– چای زعفران دم کنید بنویشید، هم طعم خوشایندی دارد هم برای تقویت روحیه و شادابی بسیار مفید است.

منبع: www.yourfun.ir

تصاویر جدید از مدل کفش مردانه و پسرانه

تصاویر مدل های جدید کفش مردانه را در این قسمت برای شما آماده کرده ایم:

مدل های جدید کفش مردانه(عکس)

عکس کفش مردانه

مدل های جدید کفش مردانه(عکس)

عکس کفش پسرانه

مدل های جدید کفش مردانه(عکس)

تصاویر کفش مردانه

مدل های جدید کفش مردانه(عکس)

عکس جدیدترین مدل کفش مردانه

عکس جدیدترین مدل کفش مردانه

عکس جدیدترین مدل کفش مردانه

عکس جدیدترین مدل کفش مردانه

عکس جدیدترین مدل کفش مردانه،کفش گوندارا

عکس جدیدترین مدل کفش مردانه

کفش پسرانه

عکس جدیدترین مدل کفش مردانه عکس جدیدترین مدل کفش مردانه عکس جدیدترین مدل کفش مردانه عکس جدیدترین مدل کفش مردانه

نکاتی برای خرید کفش مناسب

جهت تقویت ایمنی بدن در مقابل ویروس ها چیکار کنیم؟

برای تقویت ایمنی بدن در مقابل ویروس ها چیکار کنیم؟

ممکن است بدن فرد در طول روز یا هفته با هزاران نوع ویروس و باکتری سروکار داشته باشد ولی این سیستم ایمنی بدن است که اجازه نمیدهد ویروس ها کار خود را بکنند و در دم نابود میکند، ولی مواقعی که ایمنی بدن تضعیف میشود ویروس ها شروع به کار کرده و خود را با علایمی همچون عفونت، سرماخوردگی، ضایعات پوستی و غیره بروز میدهند. لذا نکاتی وجود دارد که رعایت آنها باعث افزایش ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها میشود:

– سعی کنید در برنامه غذایی روزانه ی خود حتما ویتامین سی را بگنجانید.

– روی یکی دیگر از عناصر مورد نیاز بدن در جهت تقویت ایمنی بدن است حتما گوشت مصرف کنید.

– از مکمل های ویتامین سی + روی یا C+Z استفاده کنید مصرف روزانه یک قرص مکمل تغییر محسوسی در افزایش ایمنی بدنتان خواهد داشت.

– از خود ارضایی اجتناب کنید و دفعات انزال خود را به حداقل کاهش دهید چراکه به شدت باعث ضعف ایمنی بدنتان خواهد شد.

– مصرف سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی خود بگنجانید.

– مکان خواب و استراحت خود را همواره گرم نگه دارید چراکه در سرما ایمنی بدن کاهش می یابد.

– مصرف دم کردنی های گیاهی و عرقیات گیاهی را فراموش نکنید.

– صبحانه مقوی بخورید از شیر و لبنیات در صبحانه حتما استفاده نمایید.

ورزش کنید، ورزش منظم روزانه حتی یک پیاده روی تند تاثیر بسزایی در خونرسانی بهتر و افزایش ایمنی بدن خواهد داشت.

– روحیه خود را همواره شاداب نگه دارید و از استرس و اضطراب دوری کنید.

برای درمان افسردگی فلوکستین بهتر است یا سیتالوپرام؟

جهت درمان افسردگی فلوکستین بهتر است یا سیتالوپرام؟

داروی سیتالوپرام به مراتب جدید تر و بهتر از قرص فلوکستین است البته فلوکستین نیز طبق نظر پزشک معالج در دوز های بالا اثربخشی خوبی دارد. اما امروزه برای درمان بیماری افسردگی استفاده از قرص سیتالوپرام رایج تر است . از جمله عوارض شایع فلوکستین افزایش اشتها و کاهش میل جنسی است که این علایم در سیتالوپرام نیز ممکن بروز کند ولی نسبت به فلوکستین به مراتب کمتر است. در گذشته به جای فلوکستین، قرص فلووکسامین کاربرد بیشتری داشت که با عرضه شدن فلوکستین به بازار و با توجه به عوارض نسبتا زیاد و محسوس فلووکسامین این دارو به تدریج از رده درمانی افسردگی خارج شد. درست است که هم اکنون نیز برخی پزشکان ترجیح میدهند از داروی فلووکسامین که قوی تر است برای درمان بیماری های روانی استفاده کنند ولی عوارض به مراتب بیشتری نسبت به فلوکستین دارد. در کل از دید یک پزشک تجربی شاید تجویز سیتالوپرام بهتر از فلوکستین باشد و تجویز فلوکستین بهتر از فلووکسامین. اما اینکه به یقین گفت کدامیک بهترین عملکرد را داشته باشد غلط است چراکه با توجه به نوع بیماری و میزان رشد آن ممکن است کاربرد و اثربخشی هر یک از داروها متفاوت باشد. لذا در صورتیکه پزشک معالج شما، فلوکستین تجویز کرده است طبق نظر وی به مصرف داروها ادامه دهید و این نکته را بدانید که هر سه دارو برای بهبود بیماری فعلی شما مفید است و به خاطر بسپارید که اثرات این داروها بعد از دو یا سه ماه قابل مشاهده است و در اوایل مصرف ممکن است وضع شما حتی وخیم تر شده و افکار خودکشی به سرتان بزند ولی نگران نباشید و صبر  و تحمل داشته باشید که اثربخشی این داروها از هفته ی سوم شروع شده و به تدریج افزایش می یابد و در اکثر موارد بعد از شش ماه بیماری به کلی در فرد نابود میشود و به دستور روانپزشک با کم کردن دوز مصرفی اقدام به قطع مصرف داروها میشود. در آخر یادآور می شویم که جهت درمان افسردگی های خفیف همراه با هراس اجتماعی یا سوشیال فوبیا اثربخشی سرترالین بهتر از هر سه دارو گزارش شده است.