سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

فالش خواندن چیه؟

فالش خواندن چیه؟

لینک مطلب:

فالش در خوانندگی و راه های رفع فالش خواندن چیست؟

ممکن است شمانیز بارها عبارت فالش در خوانندگی را شنیده باشید و این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که فالش خواندن چیست؟ فالش یعنی خارج از گام خواندن، بدون لحن موسیقیایی خواندن.

به عبارتی دیگر، فالش خواندن به اتفاقی گفته میشود که خواننده در حین خواندن یک یا چند نت را خارج از گام آهنگ بخواند و لحن موسیقیایی آهنگ را از بین ببرد؛

نتها همگی با فواصل استاندارد و ریاضی در موسیقی تعریف شده اند و در گامها ترتیب قرار گیری آنها گامها را نیز شکل میدهد.

حال اگر خواننده ای این فواصل و فرکانسهای خواندن را رعایت نکند و نتی را بر حسب فرکانس خودش با حنجره اش نتواند به ارتعاش دربیاورد و بالاتر و پایینتر از آن نت را اجرا کند خارج شدن از گام و فالش خواندن نام میگیرد.

برای تمرین خوانندگی و جلوگیری از فالش خواندن میتوانید از پیانو یا سازهای دیگر کمک بگیرید و همگام با نت های ساز بخوانید. یعنی نت ها پایین و بالا که میروند بتوانید به موقع صدای خود را بم و زیر کرده و برای زیبایی قطعه لرزشهایی به موقع در صدایتان ایجاد کنید، لرزش یعنی از یک نت به نت بعدی رفتن.

تمرین دیگر اینه که حتما یک میکروفن داشته باشید برای ضبط صدای تمرینی..
اسم این روشو گذاشتم روش 5 دقیقه ای. البته به این معنا نیست که 5 دقیقه ای فالشیتون از بین میره .در ادامه میفهمید منظور چیه.رکورد صدا رو شروع کنید و مشغول تمرین شید.
کار رو با نت دو یا همون C شروع میکنیم. روی پیانو کلید دو رو میزنید و پس از اون سعی میکنید دقیقا همون نتی که با پیانو نواخته شد و شنیدید رو با تار های صوتیتون اجرا کنید .بعد از اون به ترتیب سایر نت ها یعنی ر می فا سل لا سی.
کار که با کلید های بکار تموم شد میریم سراغ نیم پرده ها یعنی دیز وبمول ها ، کلید های مشکی.
به ترتیب دو دیز ر دیز و…. و سعی میکنید عین نت اجرا شده رو اجرا کنید.
بعد از این که تمرین تموم شد 5 دقیقه بعد نوبت بررسی صدای خودتون میرسه. چون اگه همون موقع بلافاصله برید و صداتونو گوش کنید چون هنوز فضای نت ها توی ذهنتونه نمیتونید فالشیتونو متوجه شید. هر روز این تمرینات 5 دقیقه ای رو انجام بدید و هر دفعه سعی کنید فالشی های دفعه قبل رو تصحیح کنید.
بعد از مدتی متوجه میشید نه تنها دیگه فالشی ندارید بلکه براحتی میتونید فالش خوندن بقه رو هم تشخیص بدید.

در زیر سه لینک و سه صدای خام ضبط شده توسط خواننده پاپ عرفان حیدری وجود دارد  که قطعه اول صحیح خوانده شده است قطعه دوم خارج از تحریر خوانده شده است یعنی تحریرها اشتباه زده شده است و در قطعه ی سوم فالش خوانده شده است  که در قطعه ی سوم خواهید دید که چگونه از نت ها خرج میشود یعنی نت زیر خیلی زیر یا نت بم خیلی بم خوانده میشود و خارج از گام موسیقیایی است امیدوارم این چند قطعه ی آموزشی ضبط شده توسط عرفان برایتان مفید واقع شود. فرمت قطعه ها aac میباشد. توجه داشته باشید در آهنگ آخر برای درک بیشتر موضوع فالش آهنگ به شدت فالش خوانده شده است و جنبه امورشی دارد ممکن است گاهی اهنگی فالش داشته باشد ولی فالش آن کم و غیر قابل لمس باشد ممکن است فالش آن در حد متوسط باشد ولی در قطعه ی آخر به شدن این اهنک توسط عرفان فالش خوانده شده است تا موضوع فالش را راحت متوجه شوید. خیلی از جاها با بهتر بگیم اکثر جاها از گام خارج شده و اهنگ را خیلی زیر یا خیلی بم اجرا کرده و از آن کد موسیقیایی خاص مربوط به این آهنگ خارج شده است.


قطعه اول اجرای صحیح آهنگ:(وقتی برات نخواد خدا)


قطعه دوم اجرا با تحریر غلط آهنگ:(وقتی برات نخواد خدا)


قطعه سوم اجرای فالش آهنگ:(وقتی برات نخواد خدا)

کره زمینی که خاکش را انسانها معامله میکنند

خاکی که مال هیچ کس نیست اما مال همه هست! خیلی جالب هست و عجیب و شایدم دیوانه کننده.. قصه ی ما آدمها.. واقعا گل سرسبد هستیم! حتی به خاک این کره ی کوچک نیز رحم نکردیم هرکسی آمد قطعه زمینی خرید جایی از این کره ی خاکی را قلمرو خود کرد و بعدش رفت و اخرش همان خاکها ماند و قصه ی ادامه دار آدمها.. جالب تر اینست شاید به جرات بتوان گفت الان گرانترین چیز در زمین همین خاک است! بیاایید جوری دیگر بیندیشیم زندگی گل ندارد؟ زندگی درخت ندارد؟ آسمان ستاره ندارد؟ دنیا زیبایی ندارد؟ پس چرا ما آدمها همه اش به این خاک دل بسته ایم و سر آن خونها ریخته ایم و میریزیم و خواهیم ریخت. حتی قلمرو حیوانات را هم خراب کردیم و مال خود کرده و خرید و فروش کرده ایم. واقعا چه کسی میتواند این هم ظلم در حق این کره ی خاکی ناچیز و بی زبان کرده باشد..  خودم را می گویم کاش گاهی لحظه ای به خودم می آمدم و میفهمیدم این کره ی خاکی یک اپسیلون ناچیز از کل گیتی هست و هزاران سیاره و کهکشان و خوشه ی کهکشانی و.. وجود دارد که زمین اصلا در بین آنها دیده نمیشود پس بدانیم سقف آرزوهای ما خیلی کوتاه و خیلی خیلی ناچیز است یا شاید بهتر باشد بگویم خنده دار است...

نویسنده این مطلب :عرفان حیدری مدیر سایت قشنگ فان

آشنایی با مصارف و عوارض قرص ملوکسیکام

»»»»آشنایی با مصارف و عوارض قرص ملوکسیکام»»»»

  ملوکسیکام یک داروی ضد التهابی غیر استروئید با اثرات کاهنده درد و تب است. این دارو  مشابه پیروکسیکام است. ملوکسیکام ۳۰-۶۰ دقیقه پس از مصرف شروع به از بین بردن درد می کند. استفاده از ملوکسیکام می تواند باعث بروز عوارض گوارشی و خونریزی، سردرد، بثورات جلدی و مدفوع بسیار تیره (نشانه ای از خونریزی روده) شود. مانند سایر NSAID ها، استفاده از این دارو با افزایش خطرات بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی همراه است در عین حال عوارض جانبی گوارشی این دارو از دیکلوفناک، پیروکسیکام، ناپروکسن کمتر است.

نحوه اثر ملوکسیکام چگونه است؟

التهاب به علل مختلفی میتواند در مفصل، تاندون، عضله یا بافت های دیگر بدن بوجود آمده و موجب تورم و درد میشود. ملوکسیکام مانند دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی آنزیم سیکلواکسیژناز را مهار کرده و مانع فعالیت آن میشود. این آنزیم مسئول ساخت پروستاگلاندین ها هستند و پروستاگلاندین ها مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب التهاب مشوند. پس داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله ملوکسیکام با مهار این آنزیم موجی کاهش التهاب و علائم ناشی از آن مثل درد میشوند.

 

موارد مصرف ملوکسیکام

ملوکسیکام در درمان التهاب و درد ناشی از آرتروز و روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان مصرف میشود. مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص 7.5 میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک میتوان استفاده از آنرا تا 15 میلیگرم در روز هم رساند. استفاده از ملوکسیکام در سال 2000 میلادی شروع شد. ملوکسیکام بصورت قرص های 7.5 و 15 میلیگرمی ارائه میشود. این دارو را میتوان در دمای اطاق و هوای خشک نگهداری کرد.

 

موارد احتیاط در مصرف ملوکسیکام

اگر از ملوکسیکام استفاده میکنید به نکات زیر توجه کنید :

  • ملوکسیکام میتواند با داروهای کاپتوپریل و لازیکس (فورزماید) تداخل اثر کرده و با کاهش اثر آنها موجب افزایش فشار خون شود.
  • بیماران مبتلا به آسم یا دارای حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نباید از این دارو استفاده کنند.
  • مصرف همزمان ملوکسیکام با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین باید با احتیاط و با نظر پزشک باشد.
  • از مصرف ملوکسیکام در سه ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد.

 

قبل از مصرف ملوکسیکام در صورتیکه شرایط زیر را دارید باید با پزشک مشورت کنید

  • بارداری یا شیردهی
  • بیماری کبد یا کلیه یا قلب
  • سوء هاضمه و سورش سر دل
  • مشکل انعقاد خون
  • سابقه زخم معده یا اثنی عشر
  • سابقه آلرژی و حساسیت
  • ابتلا به آسم
  • اگر داروهای دیگری هم مصرف میکنید، حتی داروهای گیاهی

ملوکسیکام را بهتر است بعد از مصرف غذا میل کنید. این دارو بصورت یک بار در روز مصرف میشود و بهتر است هر روز در یک ساعت معین مصرف شود. اگر در یک روز، مصرف دارو را فراموش کرده اید به محض اینکه به یادتان آمد آنرا مصرف کنید ولی در صورتی که 24 ساعت از زمانی که باید دارو را مصرف میکردید گذشته است مقدار مصرف را دو برابر نکرده و داروی همان روز را مصرف کنید.

 

عوارض مصرف ملوکسیکام

ملوکسیکام مانند هر داروی دیگری ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. در صورت بروز عوارض با پزشک خود مشورت کنید. شایعترین عوارض مصرف دارو عبارتند از

  • احساس ضعف با اسهال – در این موارد سعی کنید غداهای ساده مصرف کرده و آب زیاد بنوشید
  • سوء هاضمه و احساس ناراحتی در معده – در این موارد سعی کنید غذا را در مقدار کم و دفعات بیشتر مصرف کنید
  • گیجی – در این موارد رانندگی نکنید و با ابزار دقیق کار نکنید
  • یبوست – در این موارد غذا های حاوی فیبر زیاد و آب فراوان میل کنید
  • سردرد – در این موارد میتوانید از داروهای ضد سردرد استفاده کنید.

ملوکسیکام از طریق کاهش هورمون هایی که باعث التهاب و درد در بدن می شوند کار می کند. این دارو بصورت قرص‌های ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرمی ارائه می‌شود. اثر این دارو ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از مصرف آغاز می‌شود.

ملوکسیکام یا موبیک در درمان علائم بیماری‌های روماتیسم، پوکی استخوان، اسپوندیلیت انکیلوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ملوکسیکام یا موبیک از طریق مهار تولید ترکیبات شیمیایی که موجب درد و التهاب بدن می‌شوند عمل می‌کند. التهاب به علل مختلفی می‌تواند در مفصل، تاندون، عضله یا بافت‌های دیگر بدن بوجود آمده و موجب تورم و درد می‌شود. ملوکسیکام مانند دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی آنزیم سیکلواکسیژن از cyclooxygenase را مهار کرده و مانع فعالیت آن می‌شود. این آنزیم مسئول ساخت پروستاگلاندین‌ها prostaglandins هستند و پروستاگلاندین‌ها مواد شیمیایی در بدن هستند که موجب التهاب مشوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله ملوکسیکام با مهار این آنزیم موجب کاهش التهاب و علائم ناشی از آن مثل درد می‌شوند.

ملوکسیکام در درمان التهاب و درد ناشی از آرتروز و روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان مصرف میشود. مقدار مصرف ملوکسیکام معمولا یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک میتوان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. استفاده از ملوکسیکام در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شد. ملوکسیکام بصورت قرص های ۷٫۵ و ۱۵ میلیگرمی ارائه میشود. این دارو را میتوان در دمای اطاق و هوای خشک نگهداری کرد.
قرص ملوکسیکام در دو دوز ۷٫۵ و ۱۵ میلی گرم تولید می شود. ملوکسیکام با نام های تجاری گوناگونی در بازار شناخته می شود که نام تجاری معروف ملوکسیکام، موبیک Mobic (تولید آلمان) می باشد. از جمله نام های تجاری دیگر ملوکسیکام می توان به ملوکسیفار یا ملوکسی فار، کاملوکس، روماتوبیک، موبیفارم یا موبی فرام و ملوکسیب (تولید ایران) اشاره کرد.
قرص ملوکسیکام برای مصرف طولانی مدت و یا در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با وزن کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباید روزانه بیش از ۷٫۵ میلی گرم (روزانه یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، مصرف گردد.
ملوکسیکام عوارض گوارشی کمتری نسبت به پیروکسیکام، دیکلوفناک و ناپروکسن ایجاد می کند.

مقدار مصرف و دوز مصرف داروی ملوکسیکام (Meloxicam)

ملوکسیکام معمولاً یک قرص ۷٫۵ میلیگرمی در روز است ولی تحت نظر پزشک می‌توان استفاده از آنرا تا ۱۵ میلیگرم در روز هم رساند. این دارو را می‌توان در دمای اتاق و هوای خشک نگهداری کرد.
مصرف ملوکسیکام در بالغین: روزانه ۷٫۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵) و در صورت نیاز (در درمان کوتاه مدت) تا ۱۵ میلی گرم (یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵ یا دو عدد قرص ملوکسیکام ۷٫۵)، ۱ بار در روز نیز قابل افزایش است.

مصرف ملوکسیکام در دوران بارداری و شیردهی

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد. در ۳ ماه آخر بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند . Meloxicam می تواند به شیر مادر منتقل می شود و به نوزاد آسیب برساند ٬

تداخلات دارویی ملوکسیکام

ملوکسیکام می‌تواند با داروهای کاپتوپریل و لازیکس (فورزماید) تداخل اثر کرده و با کاهش اثر آنها موجب افزایش فشار خون شود.

بیماران مبتلا به آسم یا دارای حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نباید از این دارو استفاده کنند.

مصرف همزمان ملوکسیکام با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین باید با احتیاط و با نظر پزشک باشد.

از مصرف ملوکسیکام در سه‌ماهه اول و دوم بارداری باید اجتناب کرد.


آهنگ پاپ عاشقم من از خواننده معروف عرفان حیدری

//منبع : سایت رسمی خواننده پاپ//

آهنگ جدید عاشقم من از عرفان

اولین آهنگ به سبک پاپ با نام عاشقم من  از عرفان در سال 1396 منتشر شد امیدواریم از این آهنگ لذت ببرید...

 متن آهنگ :

 وقتیکه تورو دیدم
از همه من بریدم
همیشه عاشقونه
منتظر تو بودم
وقتیکه با تو بودم
من عاشق تو بودم
تو لحظه های عمرم
عاشق و ساده بودم
هنوزم عاشقم من
به عهدم صادقم من
تا وقتی دنیا دنیاس
 من تو رو میپرستم
عاشقم من دنیای من تویی تو
عاشقم من رویای من تویی تو

عاشقم من

ای که بی تو دردم دوا نمیشه

خداکنه بمونه، قدر منو بدونه
مثل من عاشقونه تا آخرش بمونه
خدا کنه بدونه، این دل من میمیره
اگه کسی بجز من توی دلش بشینه
خواستی  میمیرم برات
عشقو میریزم به پات
بدون که واسه ی من
 پناه آخرینی
عاشقم من دنیای من تویی تو
عاشقم من رویای من تویی تو
ای که بی تو دردم دوا نمیشه

عاشقم من


مدت  آهنگ : 4.15

حجم آهنگ با کیفیت 128 : 3.9مگابایت


دانلود آهنگ عاشقم من (سرور پیکو فایل)


دانلود آهنگ عاشقم من (سرور رزآپ)


درباره مصارف و عوارض قرص ریسپریدون بدانید..

Risperidone

رده درمانی: داروهای ضد روان‌پریشی

اشکال دارویی: قرص

درباره مصارف و عوارض قرص ریسپریدون بدانید..

<< در صورت کپی کردن این مطلب در سایت یا وبلاگتان ذکر آدرس www.ghashangfun.blogsky.com ضروریست.

بد نیست بدانید ریسپریدون یک نوع داروی ضدجنون است. این دارو سبب ایجاد تغییراتی در میزان مواد شیمیایی موجود در مغز (نوروترنسمیتر) می‌گردد..

و دانستن این نکته مهم است که ریسپریدون برای درمان اختلالات ناشی از زوال عقل  تجویز نمی‌شود...

عوارض جانبی ریسپریدون که بعد از یک مدت محو(معمولا 10 روز) میشود اگر ادامه داشت دارو را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید..

کهیر، مشکلات تنفسی، ورم صورت، لبها، زبان و گلو.تب، سفت شدن عضلات، گیجی، تعریق، ضربان قلب سریع یا غیرمعمول بی قراری و تنش در عضلات حرکتی چشم‌ها، زبان، آرواره و گردن لرزش مشکلات بلعی احساس سبکی در سر عوارض خفیف تر این دارو عبارتند از: خواب آلودگی وبیقراری خفیف، لرزش خوابیدن و رویا دیدن بیش از حد معمول تاری دید سردرد و سرگیجه اضافه وزن مشکلات ادراری تهوع، خشکی دهان و یبوست کاهش میل جنسی و مشکلات ارگاسمی...

قرص ریسپریدون

کاربرد قرص ریسپریدون برای درمان اسکیزوفرنی و نشانه های اختلال دو قطبی یا همان افسردگی است.

قرص ریسپریدون یک داروی ضد جنون است و با تغییرات اثرات مواد شیمیایی در مغز کار می کند. قرص ریسپریدون برای کودکان مبتلا به اوتیسم برای درمان علائم تحریک پذیری کاربرد دارد. قرص ریسپریدون یک داروی عمومی و در دسترس و کم هزینه برای همه افراد است.

عوارض قرص ریسپریدون

طبق نوشته ی قشنگ فان اگر علایمی مانند کهیر، مشکلات تنفسی، تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو دیدید حتما از پزشک خود کمک بخواهید.

همچنین با دیدن علایم زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید.

از عوارض قرص ریسپریدون کاهش پلاکت های خون، کبودی، خونریزی غیر معمولی (بینی، دهان، واژن و یا مقعد)، لکه های زیر پوستی بنفش یا قرمز است .

دیگر عوارض قرص ریسپریدون قند خون بالا، افزایش تشنگی، افزایش ادرار، گرسنگی، خشکی دهان، خواب آلودگی، خشکی پوست، تاری دید و یا کاهش وزن میباشد .

تداخل آن با سایر داروها

اگر به صورت منظم داروهایی مصرف می‌کنید که باعث خواب آلودگی تان می‌شود (مانند داروهای سرماخوردگی، داروهای ضدحساسیت، داروهای ضددرد حاوی مواد مخدر، قرص‌های خواب، شل کننده عضلات و داروهای ضدصرع، افسردگی و اضطراب) قبل از مصرف ریسپریدون این موضوع را با پزشک معالجتان در میان بگذارید. در صورت مصرف هرکدام از داروهای زیر پزشکتان را در جریان بگذارید: کاربامازپین فنی توئین فنوباربیتال فلوکستین ریفامپین داروهایی که برای درمان بیماری پارکینسون استفاده می‌شود مانند: لوودوپا و... فهرست تداخلات دارویی مذکور کامل نیست و امکان تداخل داروهای دیگری نیز در عملکرد ریسپریدون وجود دارد.

مصرف این دارو به مدت زیاد موجب اختلالات حرکتی می‌شود.

قرص ریسپریدون

+نعوظ آلت تناسلی مردان که بسیار دردناک است و به مدت ۴ ساعت یا بیشتر طول می کشد، هم از پیامدها و عوارض قرص ریسپریدون می باشد.

+حرکات کنترل نشده در صورت (جوییدن، اخم، حرکت زبان، حرکت لب، چشمک زدن یا حرکت چشم)

+حساسیت یا تورم پستان (در مردان و زنان)، ترشح از نوک پستان، ناتوانی جنسی، عدم علاقه به جنس مخالف

+واکنش شدید سیستم عصبی، سفت شدن عضلات، تب بالا، تعریق، گیجی، افزایش ضربان قلب و لرزش

+کم شدن سلول های سفید خون، ضعف ناگهانی و یا احساس ناخوشی، تب، لرز، گلو درد، زخم دهان، لثه قرمز و متورم، مشکل در قورت دادن، زخم های پوست، سرماخوردگی و آنفولانزا، سرفه و مشکلات تنفسی

شایع ترین عوارض قرص ریسپریدون

**خشکی دهان، ناراحتی معده، یبوست

**افزایش وزن

**احساس درد در دست و پا

**سر درد

**سرگیجه، خواب آلودگی، احساس خستگی

**لرزش، انقباض عضلات و یا غیر قابل کنترل بودن حرکات

**نگرانی، اضطراب، احساس بی قراری

**افسردگی

قبل استفاده از قرص ریسپریدون به موارد زیر توجه کنید

اگر شرایط زیر را دارید باید قبل از استفاده قرص ریسپریدون ، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.

**اگر مبتلا به دیابت یا اضافه وزن و یا اگر یکی از اعضای خانواده سابقه دیابت دارد.

**اگر بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و یا مشکلات مری دارید.

**اگر کم خون هستید.

**اگر قصد باردار شدن، در دوران بارداری و یا در دوران شیردهی هستید.

**اگر در حال استفاده از هرگونه دارو بدون نسخه پزشک، داروی گیاهی و یا مکمل غذایی هستید.

**اگر به بعضی از داروها، غذاها یا چیزهای دیگر آلرژی دارید.

**اگر یک سابقه تشنج، مشکلات قلبی، نوار قلب غیر طبیعی، حمله قلبی، سکته مغزی، مشکلات عروق خونی، فشار خون بالا یا پایین، کلسترول بالا دارید.

**اگر مشکلات کیوی یا کبدی، مشکلات معده و روده، سندروم بدخیم نورولپتیک، افکار خودکشی و یا در حال مصرف الکل هستید.

همچنین اگر در حال استفاده از داروهای زیر هستید قبل از مصرف قرص با پزشک مشورت کنید

*کاربامازپین، فنوباربیتال، فنی توئین، ریفامپین . زیرا ممکن است اثر ریسپریدون بر بدن را کاهش دهد.

**آگونیست های گیرنده دوپامین (مانند پرامیپکسول) و یا لوودوپا. این موارد نیز اثر داروی ریسپریدون را کاهش می دهند.

***آلفا بلاکرها (مانند دوکسازوسین) و یا دارو برای فشار خون بالا. زیرا ممکن است باعث غش کردن شود.

***آنتی کولینرژیک (مانند اسکوپولامین)

**ترامادول، زیرا ممکن است خطر تشنج را افزایش دهد

*کلوزاپین، متوکلوپرامید یا مهار کننده های انتخابی (مانند فلوکستین، پاروکستین) زیرا ممکن است خطر عوارض جانبی قرص ریسپریدون را افزایش دهد.