سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

ماشین های ایرانی مناسب برای مسافرت

بهترین ماشین های ایرانی برای مسافرت

یک ماشین خوب برای سفر و مسافرت علاوه بر داشتن ایمنی مناسب برای سرنشینان بایستی از دوام خوبی برخوردار باشد و در مسیر کم ترین اذیت و مشکل را برای راننده در پی داشته باشد در این میان بسیاری از ماشین های ایرانی مناسب طی جاده های طولانی نیستند و ممکن بین راه مشکلات عدیده ای برای راننده پیش بیاید و لذت سفر به کام سرنشینان تلخ کند. یکی از بهترین ماشین هایی که توسط گروه خودروسازان ایرانی تولید و مونتاژ میشود و مناسب سفر است و کمترین آسیب را در سفر های طولانی میبیند، پرشیا یا همان خودرو پژو پارس است که وزن نرمال آن، عدم چپ شدن در پیچ ها، خرابی بسیار کمتر موتور و قطعات از ویژگی های بارز این ماشین است. ماشین پژو  ۴۰۵ نیز دارای ویژگی های قابل توجهی از این دست می باشد و مناسب سفرهای برون شهری میباشد. چنانچه وضع مالی خوبی ندارید و میخواهید با قیمت کم یک ماشین مناسب خریداری کنید و با آن سفر هایی داشته باشید مطمئنا آن ماشین پیکان است؛ ماشینی که چنانچه از نظر فنی و بدنه سالم باشد حتی با گشتن دور ایران نیز کوچکترین صدمه و خرابی را به خود نخواهد دید. ماشین دیگری که میتوانید در کنار یک سفر خوب از رانندگی لذت ببرید سمند هست، این ماشین که ساخت دست طراحان و متخصصین ایرانیست ماشینی نسبتا خوب و مناسب میباشد که مدل های بالا و جدید آن کمترین مشکل را در سفر های برون شهری خواهند داشت این ماشین از استحکام خوبی برخوردار هست و خرابی آن به نسبت کمتر میباشد. در این میان برخلاف باور خیلی ها، ماشین هایی همچون رنو پی کی، پراید، ام وی ام ۱۱۰، سپند و.. ماشین هایی زیاد خوبی برای سفرهای برون شهری نیستند، البته نه اینکه نتوان با اینها سفر کرد بلکه به دلیل استحکام کم بدنه، ایمنی کمتر، احتمال چپ شدن بالا، خرابی بیشتر و.. مناسب افرادی که قصد مسافرت های پی در پی را دارند نیست، البته نمی توان از مصرف کم این نوع خودروها چشم پوشی کرد مطمئنا خودرویی که کم مصرف است وزن کمتری دارد و در قبال آن آسیب پذیری بیشتری در تصادفات خواهد داشت. خودروی ال ۹۰ یا تندر ۹۰ نیز یکی از ماشین های استاندارد و خوب تولید ایران میباشد ولی متاسفانه موارد زیادی از چپ شدن این ماشین در پیچ ها و بارندگی مشاهده شده است، عیب خاصی ندارد و چنانچه سرپیچ ها سرعت خود را کاهش دهید مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد. ماشین زانیتا که یکی بهترین ماشین های مونتاژ وطنی است و سرعت و شتاب قابل توجهی دارد از استحکام بسیار بالایی برخوردار هست و مناسب سفرهای طولانی مدت میباشد احتمالا چپ شدن این ماشین نیز بسیار کم است مگر در سرعت های بسیار بالا. ریو نیز ماشین خوبی است استحکام مناسبی دارد، مصرف سوخت آن به صرفه هست و شتاب بالایی دارد و مناسب سفرهای برون شهریست. پژو روآ و آردی نیز از استحکام خوبی برخورد دار هستند ولی مصرف سوخت بالا و شتاب نسبتا کمتر، و خرج بالا از معایب این دو خودرو هست. ۲۰۶ نیز خوردروی بسیار مناسب و کم مصرف و البته پرشتابیست، باتوجه به جثهی کوچکش نسبتا جاداری مناسبی دارد، استحکام و دوام بالایی دارد فقط بایستی مواظب چپ شدن ماشین در پیچ ها با سرعت غیرمجاز باشید.

علت اینکه گوگل موتور جستجوی محبوب جهانی شد چه بود؟+معنی گوگل

علت اینکه گوگل موتور جستجوی محبوب جهانی شد چه بود؟+معنی گوگل

چرا گوگل موتور جستجوی محبوب جهانی شد؟+معنی آن

چرا گوگل موتور جستجوی محبوب جهانی شد؟+معنی آن

وقتی عدد یک را بنویسید و ۱۰۰ عدد صفر جلوی آن قرار دهید میشود گوگل! علت نامگذاری آن خدمات زیاد و بیشمار شرکت گوگل است. ساختمان مرکزی شرکت گوگل در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد این شرکت که از همین کشور شروع به کار کرد و با بروزرسانی های مستمر و استفاده از خدمات نوین جستجو خود را در سطح جهان مطرح کرد امروزه یکی از قوی ترین جستجوگرهای دنیاست و به قدری مشهور شده است که ممکن است بچه ای در دور افتاده ترین روستای جهان نیز آن را بشناسد. اکنون گوگل پس از پیشرفت های بینظیر ۱۰۰ عدد از مهمترین شرکت های آمریکایی را خریداری کرده است! ساخت ربات های جستجوگر جدید مثل پاندا،پنگوئن، گذاشتن پیج رنک برای سایت ها از اقدامات منحصر بفرد شرکت گوگل در زمینه وب بود که باعث محبوبیت روز افزون آن شد؛ هم اکنون نیز روزانه هزاران آپدیت توسط متخصصان برنامه نویس گوگل بر روی سرورهای سایت قرار میگیرد و همین امر کافیست تا یک سایت را به شهرت جهانی برساند. از سرویس های جدید و جالب گوگل میتوان به شبکه اجتماعی گوگل یا گوگل پلاس و جی میل اشاره کرد. هم اکنون این سایت به ظاهر ساده، پربازدیدترین سایت دنیاست؛ سایتی که استارت احداث آن حدود ۱۹ سال پیش ودر سال ۱۹۹۶ رقم خورد اکنون مدتهاست به دوران بلوغ و خودشکوفایی رسیده است.

برندهای برتر موبایل و لپتاپ ؟

بهترین برند موبایل و لپتاپ چیست؟، عکس لپ تاپ و موبایل

معمولا نظر کاربران یکی از اصلی ترین ملاک ها برای ارزیابی میزان محبوبیت و کارایی یک گوشی و لپ تاپ است چراکه یک محصول در صورت استفاده و رضایت اکثریت میتواند برای خود نام و نشانی کسب کند؛ در این میان امروزه گوشی های سامسونگ و سونی در سطح جهان بیشترین طرفدار را در بین سایر گوشی ها پیدا کرده اند که آن نیز به دلیل قیمت مناسب با امکانات فوق العاده میباشد، البته نمی توان از محبوبیت و کیفیت گوشی هایی همچون نوکیا، اچ تی سی، هواوی حرفی به میان نیاورد. امروزه هواوی نیز تبدیل به یک برند برتر و باکیفیت که دارای قیمت ارزانی هست شده است این گوشی ها یکی از باکیفیت ترین محصولات چینی هست. اما در بین لپ تاپ ها بیشترین طرفداری مربوط به لپ تاپ ایسوس و سونی میباشد که هم در کیفیت و هم در دوام قطعات حرف اول را میزنند، بعد از آن لپ تاپ هایی همچون اچ پی، سامسونگ، دل نیز دارای طرفداران خاص خود میباشند، اما دو لپ تاپ لنوو و ایسر با توجه به کارایی بالا، دوام قطعات بالا و قیمت واقعا مناسب دارای طرفداران خاصی هستند که کیفیت را در کنار ارزان بودن خواهان هستند. لپ تاپ فوجیتسو و ام اس آی نیز در رتبه های بعدی قرار دارند. گفتنی است گوشی و لپ تاپ اپل نیز مورد توجه قشر پردرآمد جامعه بوده  دارای کیفیتی برتر و محسوس تر و یکی از معتبر ترین برندهای موجود در بازار می باشد. نمی توان قطع یقین گفت که کدام برند برتر است چراکه هر برندی معایب و مزایای مربوط به خود را دارد ولی در این میان در بین لپ تاپ ها، سونی و ایسوس از محبوبیت و شهرت خاصی برخورد هستند و در بین گوشی ها، گوشی سونی و سامسونگ شهرت جهانی پیدا کرده اند.

ماهی های آکواریومی به همراه توضیحات و تصاویر

در زیر تصویر ماهی سوارتل یا همان دم شمشیری را مشاهده میکنید، البته این ماهی نر است چراکه دم لب تیز آن مشخصه ی نر بودن هست،ماده ها چنین دم ندارند؛ اغلب جفت گیری و بچه گیری از آنها راحت است، صلح طلب، سریع و مقاوم هستند، سریع تکثیر میشوند، احتمال بیرون پریدن از آکواریوم نیز وجود دارد. با ماهی های دیگر مشکلی ندارند و اهل آزار و اذیت نیستند.

عکس ماهی های آکواریومی به همراه توضیحات،دم شمشیری

سیلور شارک یکی از زیباترین و آرام ترین ماهی های آکواریومی هست، گونه های بزرگ آن اندکی عصبانی تر هستند ولی در حد زیاد؛ گیاه خوار بوده و سازش بسیار زیادی با ماهی های کوچک آکواریومی دارد.

سلور شارک،عکس ماهی های آکواریومی به همراه توضیحات

گورامی یکی دیگر از ماهی های نسبتا صلح طلب هست، این ماهی آرام بوده و آزاری به سایر ماهی ها نمی رساند، گونه های بزرگ تر آن ممکن است به بچه های ماهی دیگر رحم نکند. این ماهی در انواع رنگ ها در بازار موجود است. چنانچه به ماهی های بزرگ آکواریومی علاقه دارید حتما این ماهی را تهیه کنید با تغذیه مناسب تا حد زیادی بزرگ خواهد شد.

گورامی،عکس ماهی های آکواریومی به همراه توضیحات

یکی از زیباترین و آرام ترین ماهی های آکواریومی، پلاتی هست که قیمت آن نیز ارزان میباشد؛ آزاری به ماهی دیگر نمیرساند و از غذای عمومی سایر ماهی ها تغذیه میکند.

پلاتی،ماهی

این ماهی که همه با آن آشنا هستید لجن خوار هست، همه چیز می خورد از فضولات ماهی ها گرفته تا انواع غذای ماهی، سریع بزرگ میشود، آب اکواریوم را تا حد زیادی تصفیه میکند، شاید بتوان گفت یک تصفیه کن طبیعی.. کاری با سایر ماهی ندارد و به کار خود مشغول است.

ماهی لجن خوار

این ماهی ها بصورت دسته جمعی شنا میکنند، به همه ی نقاط آکواریوم سر میزنند، تکثیر و نگهداری آنها بسیار آسان هست، نسبتا جان سخت هستند، برای افراد مبتدی پیشنهاد میشود؛ اسم این ماهی دانیو زبرا هست که در رنگ های مختلف در بازار موجود هستند. در صورت اقدام به خرید، حتما چند عدد بخرید چراکه این ماهی ها علاقه ی زیادی به شنای دسته جمعی دارند، محیط آکواریومتان را بسیار زیبا خواهند کرد.

دانیو زبرا قرمز

این ماهی بارب حلب دم قرمز است که در زیر مشاهده میکنید، بسیار جنگجو و ستیزه طلب هست، عصبانیت و پرخاشگری آن مشهود است، ماهی های آرام و کند را دنبال میکند، همه چیز خوار هست، با آنجل و شارک سیلور بسیار مشکل دارد و در عرض چند ساعت باعث مردن آنها خواهد شد، جثه ی کوچک این ماهی دلیلی بر آرام بودن آن نیست.

بارب،حلب دم قرمز

این ماهی را همه می شناسند، اسم این ماهی مولی هست، تکثیر آن بسیار آسان هست، آرام و صلح جو هست و از غذاهای گیاهی تغذیه میکند، در رنگ بندی های مختلف در بازار موجود است.

مولی زیبا

ماهی گوپی از قدیمی ترین و مشهور ترین ماهی های آکوارومی هست، که همه در ابتدای کار با آن آشنا میشوند، شاید صلح طلبی و تکثیر آسان آن یکی از دلایل نگهداری آن باشد، سالی پنج دفعه باردار میشوند و در حدود بیست بچه ماهی زایش میکنند، گونه ی نر آن را که در زیر مشاهده میکنید بسیار زیبا هست.

ماهی گوپی،گپی نر

ماهی که در تصویر زیر مشاهده میکنید، معروف به تترا هست، رنگ بندی جالب آن و شیشه ای بودن آن همواره جلب توجه میکند، آرام و پرتحرک است، تا سه چهار سانتی متر رشد میکند و با ماهی های دیگر مشکلی ندارد.

تترا،ماهی تترا شیشه ای

سیچالد یکی از ماهی های زینتی هست که گوشت خوار نیز هست، تکثیر آن اندکی مشکل هست، در رنگ های مختلف موجود هست، دارای دهان بزرگی هست و نگهداری آن با ماهی های گیاه خوار همراه با مشکلاتی هست.

ماهی سیچالد،سیچالد زرد

نکات خرید و نگهداری آکواریوم

جان سخت ترین و زیباترین ماهی آکوارومیست، اسمش اسکار هست، این ماهی گوشت خوار هست، جثه ی بزرگ و خال خال آن جلوه نمایی میکند؛ تقریبا ۱۵ سال عمر میکند و تا ۳۰ سانتی متر رشد میکند.

عکس ماهی های آکواریومی به همراه توضیحات،اسکار

اکواریوم خریده اید بخوانید..

اگه تازه اکواریوم خریده اید بخوانید..

علاقه به طبیعت و بیشتر طبیعت دریایی یکی از دلایل قانع کننده برای خرید یک آکواریوم مناسب میباشد، اما در خرید اکواریوم چنانچه تازه کار هستید برخی نکات را بایستی مد نظر داشته باشید:

* برای نگهداری بهتر ماهی های مورد علاقه حداقل آکواریوم ۸۰ لیتری بخرید.

* حتما در اولین فرصت یک دستگاه تصفیه کن مناسب برای آکواریوم خود خریداری کنید.

* از ضد کلر برای آب آن استفاده کنید، به جای ماده ضدعفونی کننده میتوانید یک قاشق نمک بدون ید به آب آن اضافه کنید.

* ابتدا بگذارید آکواریوم یک روز بدون ماهی کار کند.

اگه تازه اکواریوم خریده اید بخوانید..

* از گیاه های طبیعی و مصنوعی در آکواریوم خود استفاده کنید؛ وجود این گیاه ها احتمال زایش ماهی ها و اطمینان خاطر آنها جهت زایش را افزایش خواهد داد.

* حتما بخاری اوتوماتیک تهیه کنید. دمای آن را در ۲۸ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

* پس از تعبیه بخاری داخل آکواریوم، بلافاصله آن را به برق متصل نکنید در اینصورت به احتمال زیاد باعث شکستن شیشه ی بخاری خواهد شد، ۲۰ دقیقه بعد از تعبیه ی بخاری آن را به برق بزنید.

* ماهی گوپی،مولی،دم شمشیری، پلاتی،سیلور شارک، زبرا دانیو بهترین گزینه برای مبتدیان است که وجود این ماهی ها در کنار هم مانعی ندارد.

* حتما از لامپ مهتابی ضدآب برای روشنایی آکواریوم استفاده کنید.

* از دادن نان خورد شده و.. به ماهی ها پرهیز کنید و فقط غذاهای معتبر از ماهی فروش ها تهیه کنید.

* در صورت خرید ماهی جدید، به مدت یک ربع آن را همراه با کیسه داخل آکواریوم بگذارید تا ماهی ها به شرایط جدید عادت کنند و سپس ماهی ها را داخل آکواریوم بریزید.

* یک ماهی نر برای دو ماهی کپی کافیست.

* وجود سه نر در کنار یک ماده برای ماهی های زبرا دانیو پیشنهاد میشود.

* از ماهی های گوشت خوار کنار ماهی های گیاه خوار استفاده نکنید.

* چنانچه ماهی دم شمشیری یا سیلور شارک بزرگ نگهداری میکنید حتما یک شیشه بر روی آکواریوم بگذارید تا از پریدن ماهی ها به بیرون جلوگیری شود.

* احتمال خورده شدن بچه ماهی ها توسط ماهی گوارمی زیاد است لذا احتیاط کنید یا یک زایشگاه برای بچه ها تعبیه کنید.

* از پمپ مناسب برای اکواریوم استفاده کنید، چنانچه آکواریوم در محل خوابتان است دقت کنید پمپ بیصدا یا کم صدا تهیه کنید تا صدای آن اذیتتان نکند.

* گیاه شوید مصنوعی یکی از بهترین گزینه ها برای پنهان شدن بچه ها ماهی ها لابلای آنهاست.

* برای جلوگیری از خورده شدن بچه های تازه متولد شده، به اندازه ی کافی آکواریوم خود را شلوغ کنید، با استفاده از تکه سنگ و گیاه میتوانید این کار را انجام دهید.

* چنانچه گیاه طبیعی داخل آکواریوم نگهداری میکنید از اضافه کردن نمک به آب اکواریوم پرهیز کنید.

* برای بهتر بزرگ شده سیلور شارک ها حتما غذای مقوی و انرژی زای مخصوص تهیه کنید.

* در صورت امکان برای ماهی پوگوپی از غذاهای مخصوص گپی استفاده کنید، این غذا قابل استفاده برای سایر ماهی ها نیز هست.

* آنجل یکی دیگر از ماهی های صلح جو و گیاه خوار برای استفاده در کنار گوپی است.

* حتما یک ماهی لجن خوار برای آکواریوم خود تهیه کنید. این ماهی حتی میتواند شیشه های آکواریوم را نیز تمیز کند.

* زیر شیشه اکواریوم کائوچو قرار دهید تا از شکستن آن جلوگیری کند.

* هر سه ماه یکبار نصف آب آکواریوم را خالی کرده و آب جدید به آن اضافه کنید.

* دمای آب را مکرر کنترل کنید و از سالم بودن بخاری اطمینان حاصل کنید.

* زیبایی حرف اول را میزند. یک آکواریوم زیبا مطمئنا محیطی آرام و مناسب برای زندگی ماهی هاست.

* تکلیف خود را روشن کنید، ابتدا تصمیم خود را بگیرید که میخواهید ماهی گیاه خوار نگهداری کنید یا ماهی گوشت خوار و ستیزه طلب؛ نگهداری این دو نوع ماهی اغلب در کنار هم جور در نمی آیند.

تسکین درد سوختگی

روشهای تسکین درد سوختگی

یکی از غیر قابل تحمل ترین دردها، درد سوختگی است که حتی سوختگی یک قسمت کوچک از انگشت نیز دردناک است؛ برای کاهش درد پس از سوختگی اولین کاری که به ذهن میرسد یخ درمانی هست، شما میتوانید بلافاصله پس از سوختگی تکه ای یخ در محل مورد نظر برای چند دقیقه بگذارید و سپس رها کرده و در صورت ادامه دار بودن درد دوباره بگذارید یا محل سوختگی را در آب سرد فرو کنید. اما یک راهکار جالب و بسیار موثر برای کاهش درد سوختگی استفاده از سیب زمینی خام است بطوریکه آنرا از وسط نصف کرده و بر روی سوختگی بگذارید سریعا درد آن را تسکین خواهد داد، در صورت خشک شدن آن دوباره قسمتی از آن را با چاقو بریده و روی پوست خود بگذارید تاثیر معجزه آسای آن را خواهید دید. راهکار سوم استفاده از پماد ویتامین آ+د هست که نقش بسیار موثری در تسکین و درمان سوختگی دارد. استفاده از کرم کالاندولا و تتراسایکیلین و زینک اکساید نیز توصیه میشود. توجه داشته باشید در صورت آفتاب سوختگی بهترین گزینه استفاده از کرم زینک اکساید هست. بر خلاف باور عموم استفاده از خمیر دندان باعث تسکین درد سوختگی نمی شود و بلکه درد ان را بیشتر نیز میکند. پس از مدتی میتوانید با یک سوزن کوچک محل سوختگی تاول زده را سوراخ کنید تا آب آن بیرون آید و دردش کمتر شود، توجه داشته باشید که باز کردن زخم با ناخن و کندن پوست مرده ی محل باعث افزایش درد و دیرکرد در بهبود سوختگی خواهد شد.

علت گزش پشه+راه های رفع خارش

نکاتی در مورد گزش پشه+راه های رفع خارش

تابستان و فصل گرما همراه با مشکلاتی هست، مشکلاتی که خواه ناخواه گریبان گیر آدم میشود، گزش پشه یکی از این مشکلات طاقت فرساست که واقعا آدم را کلافه میکند، اما چیکار کنیم که پشه نگزد؟ ابتدا محیط خواب خود را اندکی سرد نگهدارید، سپس از دستگاه های برقی پشه کش که با برخود پشه آنها را میسوزاند استفاده کنید؛ در محل خواب خود میتوانید چند تکه سیر یا گیاه ریحان بگذارید. اما پس از گزش پشه اولین کاری که میکنید این است که اصلا به آن دست نمی زنید یا با ناخن خود نمی خارید چراکه میزان خارش با دست زدن افزایش یافته و در نهایت با خارش زیاد محل زخمی شده و جای آن برای مدتها باقی خواهد ماند. دومین راه استفاده از پامد های ضد خارش هست که در داروخانه ها موجود است همچنین میتوانید اندکی کرم کالاندولا به محل مورد نظر بزنید و بعد از چند دقیقه شاهد کاهش خارش در ناحیه باشید. گزش پشه چیزی نیست که بتوان از آن فرا کرد ولی با رعایت این نکات میتوان از احتمال آسیب آن کاست. پشه های کوچک معمولا قدرت نیش بالایی دارند و پشه های بزرگتر بر خلاف جثه بزرگشان نیش صعیف تری دارند. لذا از این پشه های ریز و خطرناک اندکی بترسید و اقدامات لازم همچون پشه کش برقی و.. را انجام دهید. هرگز آب راکد در محل خواب خود یا داخل کولر نگهداری نکنید چرا باعث تجمع پشه ها خواهد شد. گیاه نعناع نیز پشه ها را فراری میدهد میتوانید چن تکه از این گیاه را در محل خواب خود تعبیه کنید. دقت کنید در صورتیکه از پشه کش برقی استفاده میکنید حتما محیط خواب خود را کاملا تاریک کنید تا نور آن به چشم پشه بخورد و پشه به سمت آن حرکت کند. حرکت و تحرک زیاد موقع خواب و بالا رفتن گرمای بدن باعث جذب پشه ها به سمت بدنتان خواهد شد لذا در صورت مشاهده پشه زیاد تحرک نداشته باشید. از خوردن خوراکی های شیرین حدالامکان پرهیز کنید چراکه باعث افزایش خارش و تمایل پشه برای نیش زدن خواهد شد.