سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

شاید شما نیز باشنیدن واژه ی موسیر اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، همان واژه ی سیر است یا اینکه چه تفاوتی با سیر دارد. اینکه در گذشته کمتر نام این گیاه را میشنیدم ولی امروزه به وفور یافت میشود و در ماست ها و سایر مواد غذایی اضافه میشود و طعم خوشایندی به انها میبخشد.ابتدا باید این مطلب را بدانید که موسیر نیز گیاهی است به مانند سیر، که ریشه ی آن یک پیازچه هست، این گیاه درای چهل گونه ی مختلف در جهان میباشد، که برخی از گونه های آن بعنوان گل تزئینی در باغچه نیز کاشت میشوند. همانطوری که سیر و پیاز نیز خاصیت ضد میکروبی و ضد انگلی دارند موسیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و اولین و مهمترین خاصیت آن در دفع انگل ها و ضد عفونی کردن بدن هست. از دیگر فرآورده های گیاه موسیر بعنوان کاهنده ی قند خون در افراد دیابتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.موسیر نقش مهمی در درمان التهاب زخم ها و جوش خوردن سریع انها دارد، برای التهاب کبد و طحال نیز مفید است، در کاهش سردردهای میگرنی نقش مهمی را ایفا میکند همچنین خاصیت تنظیم فشارخون و کاهش دهنده ی چربی خون را داراست.و اما چرا موسیر مصرف کنیم ؟ برای این سوال نکات زیر را بخوانید:

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

– موسیر منبعی غنی از ویتامین های آ و سی هست همچنین مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی همچون فسفر و منیزیم در آن مشاهده شده است که به سلامتی بدن شما کمک شایانی میکند.

– امروزه نقش فیبرها در هضم راحت غذا اجتناب ناپذیر است که موسیر دارای مقادیر زیادی فیبر میباشد. پس چنانچه مشکل هاضمه دارید پیشنهاد میکنیم کنار غذا از موسیر یا فرآورده های آن همچون ماست موسیر استفاده کنید.

– موسیر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرطان های گوارشی دارد که ان نیز به دلیل وجود ماده ای بنام گوگرد در آن است.

– موسیر مقدار قابل توجهی ویتامین ب۶ و ب۹ دارد که این ویتامین ها برای سیستم عصبی بدن ضروری هستند و مصرف صد گرم موسیر میتواند ده درصد نیاز روزانه ی شما به این ویتامین ها را تامین کند.

– یکی از بدترین و خطرناکترین بیماری ها، بیماری چربی خون است که ناشی از رسوب چربی در رگ های بدن و گرفته شدن مجاری آنها و اختلالات بیشمار ناشی از این گرفتگی هاست. موسیر جزو خوراکی هاییست که ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد، که این ترکیبات از لخته شدن خون و گرفتگی داخل رگ ها جلوگیری میکند و کمک زیادی برای رقیق تر شدن خون میکند، گفتنی است که سیر و پیاز نیز فوایدی شبیه موسیر در جلوگیری از چربی خون دارند.

– موسیر نقش بازندارنده و پیشگیری کننده در بیماری های عفونی و میکروبی دارد.

– ترکیب موسیر با سیار خوراکی ها همچون ماست علاوه بر اینکه طعم خوشایندی به آن میبخشد و درکنار غذا، میتواند بعنوان سالاد مصرف شود؛ خواص بیشماری نیز به آن اضافه میکند، شما با مصرف موسیر در کنار غذا علاوه بر لذت بردن از طعم آن، در هضم سریع غذا نیز به سیستم گوارشتان کمک کرده اید.

– مصرف موسیر کنار لبنیات علاوه بر لذت بردن از طعم آن، کمک شایانی جهت استحکام استخوان ها به شما خواهد کرد.

– موسیر به بدن شما جهت دفع ادرار و در نتیجه دفع سموم بدن کمک میکند و تاثیر مثبتی بر افزایش دفع ادرار دارد.

– موسیر تاثیر مثبتی بر روی دستگاه اعصاب مرکزی بدن میگذارد.

– مصرف آن برای افرادی که فشار خون دارند همراه با ماست توصیه میشود.

– موسیر دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی، همچون کلسیم، آهن، روی میباشد که آن نیز به دلیل تغذیه از دل خاک میباشد، شما با مصرف این خوراکی گام بلندی در حفظ سلامت عمومی بدن خود برداشته اید.


عضویت در یورفان


این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو


  • تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ | نویسنده : یورفان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.