سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

سایت تفریحی قشنگ فان

بهترین و زیباترین سایت سرگرمی برای ایرانیان-اس ام اس های جدید- طالع بینی-فال های جدید-موزیک-پرشکی-روانشناسی

فالش خواندن چیه؟

فالش خواندن چیه؟

لینک مطلب:

فالش در خوانندگی و راه های رفع فالش خواندن چیست؟

ممکن است شمانیز بارها عبارت فالش در خوانندگی را شنیده باشید و این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که فالش خواندن چیست؟ فالش یعنی خارج از گام خواندن، بدون لحن موسیقیایی خواندن.

به عبارتی دیگر، فالش خواندن به اتفاقی گفته میشود که خواننده در حین خواندن یک یا چند نت را خارج از گام آهنگ بخواند و لحن موسیقیایی آهنگ را از بین ببرد؛

نتها همگی با فواصل استاندارد و ریاضی در موسیقی تعریف شده اند و در گامها ترتیب قرار گیری آنها گامها را نیز شکل میدهد.

حال اگر خواننده ای این فواصل و فرکانسهای خواندن را رعایت نکند و نتی را بر حسب فرکانس خودش با حنجره اش نتواند به ارتعاش دربیاورد و بالاتر و پایینتر از آن نت را اجرا کند خارج شدن از گام و فالش خواندن نام میگیرد.

برای تمرین خوانندگی و جلوگیری از فالش خواندن میتوانید از پیانو یا سازهای دیگر کمک بگیرید و همگام با نت های ساز بخوانید. یعنی نت ها پایین و بالا که میروند بتوانید به موقع صدای خود را بم و زیر کرده و برای زیبایی قطعه لرزشهایی به موقع در صدایتان ایجاد کنید، لرزش یعنی از یک نت به نت بعدی رفتن.

تمرین دیگر اینه که حتما یک میکروفن داشته باشید برای ضبط صدای تمرینی..
اسم این روشو گذاشتم روش 5 دقیقه ای. البته به این معنا نیست که 5 دقیقه ای فالشیتون از بین میره .در ادامه میفهمید منظور چیه.رکورد صدا رو شروع کنید و مشغول تمرین شید.
کار رو با نت دو یا همون C شروع میکنیم. روی پیانو کلید دو رو میزنید و پس از اون سعی میکنید دقیقا همون نتی که با پیانو نواخته شد و شنیدید رو با تار های صوتیتون اجرا کنید .بعد از اون به ترتیب سایر نت ها یعنی ر می فا سل لا سی.
کار که با کلید های بکار تموم شد میریم سراغ نیم پرده ها یعنی دیز وبمول ها ، کلید های مشکی.
به ترتیب دو دیز ر دیز و…. و سعی میکنید عین نت اجرا شده رو اجرا کنید.
بعد از این که تمرین تموم شد 5 دقیقه بعد نوبت بررسی صدای خودتون میرسه. چون اگه همون موقع بلافاصله برید و صداتونو گوش کنید چون هنوز فضای نت ها توی ذهنتونه نمیتونید فالشیتونو متوجه شید. هر روز این تمرینات 5 دقیقه ای رو انجام بدید و هر دفعه سعی کنید فالشی های دفعه قبل رو تصحیح کنید.
بعد از مدتی متوجه میشید نه تنها دیگه فالشی ندارید بلکه براحتی میتونید فالش خوندن بقه رو هم تشخیص بدید.

در زیر سه لینک و سه صدای خام ضبط شده توسط خواننده پاپ عرفان حیدری وجود دارد  که قطعه اول صحیح خوانده شده است قطعه دوم خارج از تحریر خوانده شده است یعنی تحریرها اشتباه زده شده است و در قطعه ی سوم فالش خوانده شده است  که در قطعه ی سوم خواهید دید که چگونه از نت ها خرج میشود یعنی نت زیر خیلی زیر یا نت بم خیلی بم خوانده میشود و خارج از گام موسیقیایی است امیدوارم این چند قطعه ی آموزشی ضبط شده توسط عرفان برایتان مفید واقع شود. فرمت قطعه ها aac میباشد. توجه داشته باشید در آهنگ آخر برای درک بیشتر موضوع فالش آهنگ به شدت فالش خوانده شده است و جنبه امورشی دارد ممکن است گاهی اهنگی فالش داشته باشد ولی فالش آن کم و غیر قابل لمس باشد ممکن است فالش آن در حد متوسط باشد ولی در قطعه ی آخر به شدن این اهنک توسط عرفان فالش خوانده شده است تا موضوع فالش را راحت متوجه شوید. خیلی از جاها با بهتر بگیم اکثر جاها از گام خارج شده و اهنگ را خیلی زیر یا خیلی بم اجرا کرده و از آن کد موسیقیایی خاص مربوط به این آهنگ خارج شده است.


قطعه اول اجرای صحیح آهنگ:(وقتی برات نخواد خدا)


قطعه دوم اجرا با تحریر غلط آهنگ:(وقتی برات نخواد خدا)


قطعه سوم اجرای فالش آهنگ:(وقتی برات نخواد خدا)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.